• Åñãáëåßá ðñïãñáììáôéóìïý

Η εργασßα σýνταξης ενüς προγρÜμματος ονομÜζεται προγραμματισμüς Þ κωδικοποßηση, και εßναι μια εξαιρετικÜ δημιουργικÞ δραστηριüτητα.

Τα κýρια εργαλεßα που χρησιμοποιεß Ýνας προγραμματιστÞς για να αναπτýξει μßα εφαρμογÞ σε μßα συγκεκριμÝνη γλþσσα προγραμματισμοý υψηλοý επιπÝδου εßναι:

Ýνας συντÜκτης κειμÝνων (editor) με τον οποßο και γρÜφει το αρχικü πρüγραμμα, που ονομÜζεται πηγαßο πρüγραμμα Þ κþδικας (source code).

Ýνα μεταφραστικü πρüγραμμα (μεταγλωττιστÞ Þ διερμηνευτÞ), το οποßο μεταφρÜζει το πηγαßο πρüγραμμα σε αντικεßμενο πρüγραμμα Þ κþδικα (object code). Το μεταφραστικü πρüγραμμα ελÝγχει το πηγαßο πρüγραμμα για συντακτικÜ λÜθη, εμφανßζει κατÜλληλα διαγνωστικÜ μηνýματα, εÜν βρεθοýν λÜθη, και μüνο αν δεν υπÜρχουν λÜθη παρÜγεται το αντικεßμενο πρüγραμμα. Το αντικεßμενο πρüγραμμα εßναι σε γλþσσα μηχανÞς, αλλÜ δεν εßναι ακüμη εκτελÝσιμο απü τον υπολογιστÞ και πρÝπει να περÜσει απü κÜποιες Üλλες διαδικασßες.

• Ýνα ειδικü πρüγραμμα που ονομÜζεται συνδÝτης (linker), το οποßο πολλÝς φορÝς συνδÝει το αντικεßμενο πρüγραμμα Þ Ýνα σýνολο απü αντικεßμενα προγρÜμματα με Ýτοιμα υποπρογρÜμματα της βιβλιοθÞκης της γλþσσας προγραμματισμοý Þ του προγραμματιστÞ. Το τελικü πρüγραμμα που παρÜγεται εßναι το εκτελÝσιμο πρüγραμμα Þ κþδικας (executable code), εßναι διατυπωμÝνο σε γλþσσα μηχανÞς και μπορεß να εκτελεστεß Üμεσα απü τον επεξεργαστÞ του υπολογιστÞ.

εργαλεßα εντοπισμοý λαθþν (debuggers) με τα οποßα ο προγραμματιστÞς παρακολουθεß τι ακριβþς συμβαß- νει στο παρασκÞνιο κατÜ την εκτÝλεση ενüς προγρÜμματος.

¸να περιβÜλλον (λογισμικü) που περιλαμβÜνει τα παραπÜνω εργαλεßα και χρησιμοποιεßται για την ανÜπτυξη εφαρμογþν ονομÜζεται προγραμματιστικü περιβÜλλον Þ περιβÜλλον ανÜπτυξης εφαρμογþν.




    16 Áíáãíþóåéò
    ÐçãÞ: Âéâëßï ÅöáñìïãÝò ÐëçñïöïñéêÞò Á Ãåíéêïý Ëõêåßïõ


Åêôýðùóç